Piotr Muszalski. Reżyser, scenarzysta, animator, autor scenografii filmowych. Zajmuje się czynnie grafiką, rysunkiem oraz tworzy obiekty i instalacje
z pogranicza sztuki filmowej, animacji i fotografii. Profesor na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu i w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Prowadzi zajęcia w zakresie realizacji filmu animowanego szczególnie w obszarze animacji materii. Wykładowca historii i teorii animacji. Specjalizuje się badając
i kolekcjonując obiekty związane z archeologią kina, iluzją optyczną, historią animacji, szczególnie z okresu przedkinematograficznego. Twórca filmów prezentowanych na ponad 120 festiwalach, przeglądach i pokazach. Członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich.

INVENTORIUM Grafiki Rysunki Obiekty “GALERIA BASZTA” ZBĄSZYŃ 26 SIERPNIA 2023 roku

Inventorium to czynność, proces ale i miejsce. Tym miejscem jest ta ekspozycja. To zliczanie, katalogowanie, oznaczanie, sortowanie, układanie i selekcja. Nie da się wszystkiego zliczyć, posegregować i określić. Zbiory mogą być zamknięte i otwarte. Ten jest otwarty i ciągle zmienny. Ten zbiór określa obiekty, rzeczy ważne i nieistotne. Ale też struktury, byty, faktury, kształty, zjawiska, zdarzenia. Zbiory tworzą elementy architektury, światłocienie, struktury powstałe w procesie odbijania grafik, rytmy wertykalnych i horyzontalnych form.Dotyczy czegoś co małe,średnie lub wielkie, górne lub dolne, kolorowe lub monochromatyczne, dalekie lub bliskie. Może też być ostre, zamglone, rozmyte. Konkretne lub niezidentyfikowane. I tak w nieskończoność.

Cykl rysunkowy ( INVENTORIUM, MENAŻERIA, BESTIARIUSZ, KINO-FOTO ) to autorski zapis przedmiotów z otoczenia artysty.

Dopełnieniem są prace strukturalne ( ZAMGLENIE, LALE DMUCHANE I KOROWODY ).

Graficzna część ekspozycji mieści się w ramach autorskich impresji architektonicznych (PALACIO de CRISTAL 1,2,3, CRISTAL X ). Prace tworzą cykl dialogu form miękkich i twardych, płaskich i przestrzennych. To wszystko przenika się i jednocześnie świadomie wychodzi poza ramy zasad perspektywy, światłocienia czy pojęcia: blisko-daleko, góra-dół.

Przestrzeń ekspozycji dopełniają obiekty – przestrzenna klatka i podświetlane, ażurowe wnętrza konstruktywicznego pałacu.

Skip to content